טיפול בילד

הוא ימשיך להיות הילד המיוחד שלכם אבל הוא יתחיל להתנהג אחרת...

אנו מאמינות שלילד שלכם יש חוכמה ויכולות אבל בכל זאת יש פער והדרך שבה הוא מתקשר אינה מבטאת יכולות אלו.

מהכרות רבת שנים עם ילדים על הספקטרום האוטיסטי למדנו להכיר, ולהאמין בפוטנציאל של כל ילד להגיע הכי רחוק שאפשר. השקענו חשיבה מעמיקה בפיתוח שיטת טיפול ייחודית לנו, המתבססת על עקרונות בניתוח התנהגות יישומי (ABA) שאת תוצאותיה ניתן לראות כבר לאחר פגישות בודדות.

שיטת הטיפול שלנו מתאימה לילדים בגילאים שונים וברמות תפקוד שונות ומאפשרת לילד להשתמש במה שלמד במרכז גם בבית וגם במסגרת החינוכית בה הוא נמצא.


ביצירתיות פורצת גבולות ובנחישות אנו יוצרות סביבת טיפול נעימה הבונה תחושת בטחון המאפשרת לילד לצמוח בתוכה.

המרכז מאובזר במיטב הציוד והכלים הנדרשים למהלך הטיפול.

הטיפול במרכז שם לעצמו כמטרה גם לשלב את ההורים והאחים ולשפר את הקשר המשפחתי. לשם כך, אחת לחודש, ההורים מקבלים משוב על התקדמות הטיפול והישגי הילד בחודש הקודם ומהן המטרות בהן נתמקד בחודש הבא. אנו משתפים את ההורים בטיפול ותוך כדי משחק עם הילד הם מקבלים כלים חדשים ליישם בחיי היומיום.

התהליך הטיפולי שלנו מתמקד בתחומים הבאים:

  1. קשב - הילד לומד להיות עירני ומודע לסביבה שלו, הוא ממקד את המבט אל האחר ואל עזרי הלמידה.
  2. התנהגות - הילד לומד לשלוט בהתקפי הזעם בזכות כך שלמד להמתין ולדחות סיפוקים.
  3. תקשורת - הילד לומד להביע את הרצונות שלו ובכך הסביבה שלו מצליחה להבין אותו.
  4. מיומנויות חברתיות - הילד לומד להתייחס לאחר, ליצור איתו מבט ובהמשך לשחק בצורה הדדית.

 


שיטת הטיפול הייחודית של מרכז מבטים

שיטת הטיפול שלנו נעשית בשלבים מדורגים ומאפשרת לילד בכל שלב לרכוש יכולות למידה חדשות המאפשרות לו להתקדם אל השלב הבא. שיטה זו מסייעת לנו ולהורים לשנות את החיים של הילדים ולשפר את איכות החיים שלהם ושל משפחותיהם. לאורך כל הטיפול אנו משלבות את ההורים בתהליך הלמידה כדי שגם הם יוכלו ליישם את הכלים האלו בבית.

אלו המיומנויות שהילדים רוכשים ומשיגים בכל שלב בטיפול.

שלב א' – אנו יוצרים עם הילד שיתוף פעולה

בשלב זה אנו מתחילות ליצור קשר בסיסי עם הילד כדי שהוא ישתף איתנו פעולה. בזכות זה, הילד מגיע לטיפול נינוח, סבלני ופנוי ללמידה. הילד לומד להחליף תסכול, והתקפי זעם במבט ובהמתנה לקבלת מבוקשו.

שלב ב' – הילד יוצר קשר עין במבט

בשלב זה הילד לומד להקשיב להנחיות, להביע את רצונותיו כבקשה תוך יצירת קשר עין. בזכות זה הילד מסוגל להתנתק מהמשחק שבו היה עסוק, כאשר מבקשים ממנו, ללא התנגדות או תוקפנות.

שלב ג' – הילד מקשיב לשפה ומגיב להוראות

שלב זה הנו שלב צמיחה משמעותי: בזכות הארכת משך הקשב וזמן יצירת קשר עין הילד מסוגל להקשיב לשפה, למילים, ולהבין מושגים פשוטים ולשתף פעולה. זה השלב שבו אנו עוברים לתחילת למידה קוגניטיבית דרך משחקים.

שלב ד' - הילד מקשיב ומבין!

שלב זה הנו שלב חשוב להמשך הצמיחה של הילד כי בו הוא מפנים את הכלים שלמד עד כה ומעמיק את יכולות הלמידה שלו תוך גילוי ערנות רבה יותר לסביבתו.

שלב ה' - הילד לומד לדבר כאשר צריך

הילד בשלב זה מרחיב את אוצר המילים, מצליח לחקות צלילים, מילים ומשפטים, משפר הגייה, משחק עצמאית ולומד להביע את רצונותיו במילים תוך המתנה וסבלנות.

שלב ו' – הילד לומד ליצור אינטראקציה חברתית ולהתבטא ספונטנית

בשלב זה הרבה מיומנויות מבשילות ומתחברות: הילד מתבטא ספונטאנית, משחק עם אחרים בשיתוף פעולה (משחק בכדור, משחק בתורות, לחלוק צעצוע אהוב), מפתח משחק חשיבה ודמיון וגם מצייר וצובע.

שלב ז' – תקשורת ספונטנית

,בשלב זה באות לידי ביטוי כל המיומנויות והיכולות שהילד צבר ולמד במהלך הטיפול. בזכותן הוא מדבר בביטחון מתנסח במשפטים מורכבים, מסוגל לשחק עם אחרים ועובר ללמידה טבעית.