יעל נולדה בשעה טובה ומוצלחת לפני כ- 7 שנים. בטרם מלאה לה שנה חשנו כי אינה מתפתחת כשורה והתחלנו במסכת של חיפושים אחר תשובות וכיוונים לעתיד. בהיותה בת שנתיים אובחנה יעל על הרצף האוטיסטי ושובצה למסגרות חינוכיות טיפוליות מתאימות – מעון יום שיקומי וגני תקשורת.
כשיעל הייתה בת 5 , אנחנו כהורים הרגשנו כי למרות שפגשנו הרבה אנשים טובים בדרך, יעל אינה ממצה את הפוטנציאל שלה ואינה מתקדמת בקצב משביע רצון. מוצפים ברגשות של ייאוש ותסכול חיפשנו דרכים אחרות , בחנו גישות חדשות והחלטנו לצאת לדרך חדשה דרך ה ABA.
הרבה סטריאוטיפים נקשרים לגישה זו, באנו עם חששות אך עם פתיחות ותקוות לשינוי.
רחל נכנסה לחיינו והביאה איתה משהו חדש, משהו אחר. לראשונה חשנו כי הגענו "הביתה", שיש איש מקצוע שרואה את יעל ואת כל מה שהיא יכולה להיות, איש מקצוע הרואה את הפוטנציאל הלא ממומש ויותר חשוב מכך יודע כיצד להגיע לשם. איש מקצוע שמתמקד ב"יש" ולא במה שאיננו.
לרחל יש יכולת גבוהה ביותר להבחין אילו עולמות תוכן חסרים ליעל, ובדרך לפרק לחלקיקים הקטנים ביותר את המשימות, כך שניתן לבנות לאט לאט שלם אחד וגדול בו יעל תוכל להתנהל לבד ובאופן עצמאי בהמשך.
דרך העבודה מלווה בהרבה חיזוקים חיוביים, ביצירת חוויות של הצלחה, באמונה עזה ששינוי חייב לקרות ומהר ובהתאמה תמידית לצרכים העולים מהשטח ולגיל המשתנה. ביחד חושבים ומגלים מה מניע את יעל, איזו מוטיבציה צריך לגייס ולרתום כדי שזו תתגבש ותהפוך למוטיבציה פנימית ממושכת.
רחל עובדת בשיתוף פעולה מלא עם הצוות החינוכי וקשובה ל"שטח".
כל מפגש הדרכה ממוצה עד תום, נקבעות מטרות, נגזרים יעדים, ניתנים כלים ונעשה שימוש במתודות העכשוויות ביותר – התחושה היא כי תמיד יש על מה לעבוד ועם מי לעבוד ולכן אין מצב, שבכל רגע נתון לא מתקדמים הלאה!
בזכות רחל, התחלנו להאמין ביעל, אתגרנו אותה ואת עצמנו, טיפלנו בהרבה בעיות התנהגות שהתלוו ללקות והיו תולדה של חוסר הידע שלנו כיצד להתנהל במצבים מורכבים של חוסר שיתוף פעולה והתנגדויות. קיבלנו כלים פרקטיים המשמשים אותנו ביומיום ומסייעים לנו להתנהל בצורה טובה יותר בבית ומחוצה לו והוצאנו את יעל ממסגרות "טיפוליות סגורות" לסביבה הכי פחות מגבילה והתואמת את יכולותיה.
כיום יעל משולבת שילוב יחידני בגן רגיל, היא נמצאת עם קבוצת שווים המאתגרת אותה ומלמדת אותה התנהגות מותאמת. לאורך התהליך המשלבות מקבלות הדרכה צמודה מרחל, ומליווי מאוד אינטנסיבי וצמוד נמצאות כיום ברקע ו"נוגעות ומכוונות" בצמתים בהם יעל זקוקה לסיוע. הכיוון הוא המשך שילוב בביה"ס רגיל ועבודה תומכת בבית.
הדרך עוד ארוכה, אבל אין לנו ספק שנקבל את המעטפת המקצועית הטובה ביותר !!!
ממליצה בחום המלווה בהרבה הערכה למקצועיות ולמסירות.
רקפת, אמא של יעל